31 MARS 2014, 08:15
REGULATORISK

Micronic Mydata har fått en order på en laserbaserad maskritare Sigma7700 för halvledar-tillämpningar. Ordern på en Sigma7700 är en order från en ledande halvledartillverkare i Asien som sedan tidigare har maskritare från Micronic Mydata. Leverans beräknas ske under andra halvåret 2014.

“Vårt ständiga arbete för att skapa största möjliga kundnytta betalar sig. Den här ordern visar på vår starka ställning hos kunden, som redan har maskritarsystem ifrån oss”, säger Lena Olving, VD och koncernchef på Micronic Mydata AB. “Flexibiliteten hos Micronic Mydatas Sigma7700 gör den till en konkurrenskraftig produkt eftersom den möjliggör flera tillämpningsområden.”

Kontaktpersoner hos Micronic Mydata:
Lena Olving

lena.olving@micronic-mydata.com

Magnus Råberg
Affärsområdeschef Mönsterritare
magnus.raberg@micronic-mydata.com

Om Micronic Mydata AB
Micronic Mydata AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Micronic Mydatas huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.micronic-mydata.com

Micronic Mydata AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MICR. Informationen är sådan som Micronic Mydata offentliggör enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2014, kl 08.15.