7 AUG. 2014, 08:00

Täby, 7 augusti, 2014 - Mycronic AB (publ), har erhållit order på en avancerad maskritare för bildskärmstillämpningar. Systemet är beräknat att levereras under det andra halvåret 2015.

”Vår kund har behov av ett Prexision-system för tillverkning av större fotomasker. Dessa foto masker ska i sin tur användas för tillverkning av platta TFT-LCD bildskärmar”, säger Magnus Råberg, affärsområdeschef för mönsterritare på Mycronic AB. ”Genom den här ordern får kunden under andra halvåret 2015 tillgång till vår teknologi för avancerad fotomasktillverkning.”

Kontaktpersoner hos Mycronic:
Magnus Råberg
Affärsområdeschef mönsterritare

magnus.raberg@mycronic.com

Per Ekstedt
CFO
per.ekstedt@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.mycronic.com.

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MYCR.

Mycronic offentliggör denna information enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 augusti 2014, kl 08.00.