5 SEP. 2022, 08:00

Mycronic AB (publ) presenterar nya finansiella mål för perioden fram till 2027-2030. Hållbarhetsmålet presenteras tillsammans med de finansiella målen.

Mycronics nya finansiella mål och hållbarhetsmål för perioden fram till 2027-2030 är följande:

• Mycronic skall nå en nettoomsättning på 10 miljarder SEK.
  • Rörelseresultatet skall överstiga 2 miljarder SEK.
  • Mycronic skall minska de egna koldioxidutsläppen med 50 procent

De nya målen kommer att presenteras närmare idag på Mycronics kapitalmarknadsdag på bolagets huvudkontor i Täby. Kapitalmarknadsdagen kommer att sändas live och kan följas via: https://youtu.be/Fno6pkysCUA

”Efter att framgångsrikt ha uppnått våra tidigare finansiella mål sätter vi nu nya ambitiösa tillväxt- och lönsamhetsmål. Dessutom presenteras hållbarhetsmålet tillsammans med de finansiella målen. Vi kommer att dubbla nettoomsättning och rörelseresultat samtidigt som vi halverar våra egna koldioxidutsläpp. Koncernens rörelsemarginal skall ligga över 20 procent, de enskilda divisionernas rörelsemarginal skall ligga över 10 procent och vi kommer att sätta hållbarhetsmål i enlighet med Science Based Targets”, säger Anders Lindqvist, VD och koncernchef i Mycronic.

För mer information, vänligen kontakta:
Sven Chetkovich
Director Investor Relations
E-post: sven.chetkovich@mycronic.com

Informationen i detta pressmeddelande publicerades den 5 september 2022, klockan 08:00.

Om Mycronic

Mycronic är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland, USA och Vietnam. Mycronic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.mycronic.com