14 MAJ 2018, 13:00

Täby, 14 maj, 2018 - Mycronic AB (publ) har tecknat avtal med Nordea och Handelsbanken om bankfinansiering på sammanlagt 2 000 MSEK.

Bankfinansieringen består av ett avtal med Nordea om 1 000 MSEK och ett avtal med Handelsbanken om 1 000 MSEK med överensstämmande avtalsvillkor. Avtalen ersätter nuvarande avtal med Nordea om 700 MSEK.

Den nya bankfinansieringen löper på fem år, har marknadsmässiga villkor och stärker Mycronics handlingsutrymme vad gäller fortsatta förvärv och tillväxt.

”Vi är nöjda med att ha nått denna överenskommelse, som bidrar till att Mycronic kan nå uppsatta finansiella mål”, säger Torbjörn Wingårdh, CFO.

Kontaktperson hos Mycronic:
Torbjörn Wingårdh
CFO
torbjorn.wingardh@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Informationen lämnades för offentliggörande den 14 maj 2018, kl 13.00.