1 JULI 2014, 09:38

Idag, den 1 juli 2014, byter MYDATA automation AB namn till Mycronic Technologies AB. Det nya namnet förenar verksamheterna i MYDATA och moderbolaget Mycronic AB, tidigare Micronic Mydata AB, under ett och samma varumärke.

Världen över spelar Mycronics högteknologiska lösningar en avgörande roll i utvecklingen av många av de teknologier som förändrar vår värld idag, från de mest avancerade satelliterna och industriell elektronik till vardagsprodukter som smarta telefoner, nya generationens TV och datorer.

“Beslutet är en del i den naturliga utvecklingen av två innovativa varumärken. Med ett gemensamt varumärke, Mycronic, förstärker vi vår ambition att ytterligare öka värdet vi tillför våra kunder och partners i en snabbt föränderlig elektronikbransch runt om i världen”, säger Robert Göthner, affärsområdeschef för Ytmontering. “Framöver fortsätter vi att utnyttja vårt samlade kunnande för att skapa mervärde och vidareutveckla den innovationskraft som gjort oss till det företag vi är. Genom att samla världsledande kompetens inom produktionsteknologi för mönsterritning och ytmontering fortsätter vi att skapa nya möjligheter för elektroniktillverkare under varumärket Mycronic.”

Alla dotterbolag runt om i världen kommer att byta namn till Mycronic och den processen inleddes i och med att moderbolaget bytte namn den 2 juni 2014.

Kontaktperson hos Mycronic:
Anna Ulinder
anna.ulinder@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.mycronic.com.

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap: MYCR.  Informationen släpptes den 1 juli 2014.